הוספה למועדפים | יצירת קשר | דף שער
ניטרו הבית של הספורטאים
נוהל קרב – "תחרות טריאתלון"

מאת: ניר בדולח – מאמן טריאתלון, מוסמך במדעי הספורט M.P.E.

כמו כול דבר בצה"ל גם נוהל קרב מתחלק ל-3 חלקים: ההכנות לפני, הביצוע והתחקיר אחרי. בעיני הכנה לתחרות טריאתלון דומה מאוד להכנת מבצע צבאי. מתכוננים מספר שבועות או חודשים מראש, יש מטרה מוגדרת, יש יעדים לביצוע וכמובן תמיד אנחנו צריכים לעמוד במשימה...

 

שלב ההכנות לפני

נדלג רגע אחד על החלק של שבועות האימונים לקראת התחרות ונתמקד בערב התחרות. בתחרויות קצרות (ספרינט ואולימפי) ההכנות מתחילות בארוחת הערב העשירה בפחמימות, שתייה מרובה לאורך כול היום והכנת הציוד. רצוי להכין את כול הציוד בערב שלפני התחרות על מנת למנוע לחץ מיותר בבוקר התחרות, לוודא שכול הציוד תקין ולקצר זמנים לקראת יציאה מהבית. מנפחים את הצמיגים של האופניים, מוודאים שהבלמים תקינים, מחברים את מספר הברזל או מספר המתחרה לשלדה (במידה ומספר הברזל לא נמצא כבר עליה), פורסים את כול הציוד שצריך על המיטה ע"פ השלבים השונים בתחרות (שטח החלפה, שחיה, רכיבה, ריצה ואחרי התחרות) ומתחילים לארוז. מצ"ב טבלה עם ציוד מומלץ לכול שלב:

שטח ההחלפה

שחיה

רכיבה

ריצה

אחרי התחרות

מזרן או מגבת להנחת הציוד

משקפת

אופניים

נעלי ריצה

בגדים להחלפה

טוש סימון

משקפת רזרבה

קסדה

כובע

ציוד למקלחת (אם יש באתר התחרות)

וזלין או בודיגלייד

כובע שחיה

נעלי רכיבה

ג'לים/ תמרים

כפכפים

סיכות ביטחון

כובע שחיה רזרבה

מספר חזה + רצועה

משקפי שמש (אפשר עוד בשלב הרכיבה)

אוכל ושתייה

צ'יפ לרגל + רצועה

חליפת שחיה (כשניתן)

טלק

 

סלולרי להתקשר הביתה J

מים

חליפת תחרות

בקבוקי מים לאופניים

 

כסף לאקספו...

שעון דופק + רצועה

 

ג'לים/תמרים

 

 

גיגית למים + בקבוק למילוי

 

גרביים (למהדרים)

 

 

 

בבוקר התחרות מומלץ להתעורר לפחות שעתיים-שלוש לפני הזינוק. לפני היציאה מהבית מומלץ לסמן בטוש את מספר הברזל/משתתף על הזרועות, כובע הים וצידי הרגלים וכן את הגיל, המין והמקצה על שוק רגל שמאל (כך חוסכים זמן בכניסה לשטח ההחלפה). מוודאים שהצמיגים עדיין מלאים באוויר ויוצאים לכיוון התחרות. עם ההגעה לשטח התחרות, לוקחים את שקית המשתתף ומבצעים בידוק כניסה לשטח ההחלפה (בדרך שמים את הקסדה על הראש, את הצ'יפ על הרגל ומחזיקים ביד את כובע הים והמשקפת).

עם הכניסה לשטח ההחלפה מנסים לתפוס מיקום טוב (כזה שקרוב ביותר לנקודת היציאה של האופניים ועם מינימום הפרעות בדרך), פורסים את הציוד לארבעת השלבים הראשונים (שטח ההחלפה, השחייה, הרכיבה והריצה), מכירים את נקודות הכניסה והיציאה אל ומ-שטח ההחלפה (העלייה מהים, היציאה לרכיבה, החזרה מהרכיבה והיציאה לריצה), עומדים בכול נקודת כניסה לשטח ההחלפה ומתאפסים על מיקום שטח ההחלפה האישי שלכם (לא פעם ראינו ספורטאים עולים מהים ומאבדים זמן יקר מכיוון שלא מצאו את שטח ההחלפה שלהם).

מזמן סיום ההכנות ועד לזמן היציאה לחימום מומלץ לנוח, לעשות תרגילי הכנה מנטלית, לדבר עם החבר'ה ולהנות מהאווירה. אם יש זמן והזינוק שלי במקצים המאוחרים, אני אוהב לרדת לים ולראות את שלב השחיה במקצים שלפני, לפי תנועת השחיינים במים אפשר לאתר נקודות תורפה במסלול, כיוון זרמים בים ונקודות ציון לניווט בחוף.

מומלץ לצאת לחימום לפני ההזנקה ע"פ העדפות אישיות והכרות מהאימונים (משך וסוג, אני לרוב ממליץ על 10-15 דק' של ריצה קלה עם מספר מתגברות ומתיחות) אשר יסתיים כ-15 לפני הזינוק אז נרד אל קו הזינוק ונקשיב לתדריך.

על שלב הביצוע והתחקיר אפרט בחלק השני של הכתבה.

שיהיה בהצלחה לכולם,

ניר.



 
חדשות באתר
הרשמה לעדכונים במייל
כתבות אחרונות
לכל הכתבות...
מופעל באמצעות מגוון אפקט Nitro - הבית של הספורטאים