הוספה למועדפים | יצירת קשר | דף שער
ניטרו הבית של הספורטאים
TOUR TRANS ALP 2011

מאת: דורון איתני, הקדמה – ניר בדולח

 

דורון איתני, רוכב אופניים חובב, השתתף בסוף חודש יוני האחרון בטראנס אלפ, מרוץ אופניים באלפים שנמשך שבוע שלם. את הסיכום שלו לחוויה הוא מביא ב-33 נקודות תמציתיות:

 

במה מדובר?

  1. כ-1300 רוכבים, מתחרים לאורך 920 ק"מ, במשך 7 ימים רצופים, מטפסים כל יום כ-3,000 מ' גובה בממוצע וסה"כ טיפוס מצטבר ש כ-20,000 מטר גובה, על פני 7 ימים.
  2. המתחרים מתחלקים לזוגות, על פי קטגוריות שונות: (גיל משותף של בני הזוג עד 80, 80-100, 100+, נשים, זוגות מעורבים וכו').

מה זה אומר, במונחים של מי שמטפס את בית אורן?

  1. מדי יום מטפסים הפרשי גבהים בסדר גודל של 7 פעמים בית אורן.
  2. הנ"ל, בהבדל אחד והוא שמרבית העליות הן ארוכות הרבה יותר ממה שאנחנו מכירים, כלומר, מטפסים 5-7 פעמים בית אורן, ברציפות, באותו יום, ללא הפוגה.

כל אחד יכול?

  1. לעניות דעתי, בהחלט כן. איני מכיר את כל חברי הקבוצה אבל אני משוכנע שכל אחד ואחת מאיתנו יכולים.
  2. בדומה לתחרות איש ברזל, נפערים הפרשי זמן עצומים בין האירופאים (בעיקר גרמנים) החטובים והחסונים לבין הרוכבים מהלבנט, המנגבים, חדשות לבקרים, לאפות עתירות כולסטרול. לכולם יש מקום בטור.

התמונה באדיבות דורון איתני

 

תחרות?

  1. בהחלט כן. אין מדובר בטיול, גם האחרונים יודעים שיש זמן מקסימלי, ממש כמו בטריאתלונים.

מה צריך כדי להשתתף?

  1. לדעתי רצוי מאד להתאמן במשך חצי שנה לפחות, 5-6 ימי רכיבה בכל שבוע, הרוב בטיפוס.
  2. אם יוצאים במסגרת המשלחת של הראל נחמני, צריך להיפרד מכמה עשרות אלפי שקלים. אני לוקח בחשבון את עלות הטיסות, בתי מלון, השתתפות בטור, הצטיידות, חלקי חילוף, מחנות אימונים, משקאות איזוטונים, BCAA ,Z.M.A  וכו'.
  3. מאידך, קיימת אפשרות לישון במרוכז עם עוד מאות ספורטאים (בהיכלי ספורט גדולים וכו') ואז העלות נמוכה הרבה יותר.

מה מיוחד בתחרות?

  1. הנופים עוצרי נשימה, הירידות מטורפות לחלוטין, לעתים אתה יורד 40 ק"מ ברציפות. זה מחייב גם אימוני ירידות, אבל אין בארץ ירידות הדומות לאלה שבטור. למותר לציין שהעליות...כן...לא קלות.

 עיינו ערך STELVIO  

 

Stelvio Pass

Passo dello Stelvio (Italian)
Stilfser Joch (German)


Some of the 48 hairpin turns near the top of the northern ramp of the Stilfser Joch

 (מתוך ויקיפדיה)                                                  

 

או:

MORTIROLO

 

 

The Mortirolo Pass (Italian: Passo di Mortirolo) (el. 1852 m.) is a high mountain pass in the Alps in Italy. Also known as Passo di Foppa, it connects Valtellina and Val Camonica. The road from Mazzo di Valtellina is one of the most demanding climbs in professional road bicycle racing, having been used in the Giro d'Italia stage race many times.

In May 2004, while training in Italian Alps, Lance Armstrong said that it was the hardest climb he had ever ridden.

 

  1. כמעט כל יום היו לי רגעים שבהם צרחתי בטירוף חושים (בד"כ בירידות). לא חוויתי מעודי חוויה בכזה סדר גודל של עצימות רגשות.
  2. הרבה שאלו אותי מדוע אי אפשר פשוט להתארגן כמה רוכבים, לתכנן מסלול דומה ולרכב, ללא "הרעש והצלצולים" של המירוץ ובעלויות נמוכות הרבה יותר? לי יש תשובה ברורה מאד, המדובר ב"הפנינג" ססגוני, האדרנלין משתולל, מוסיקה חזקה בזינוק ובסיום, אווירת תחרות וכמובן ארגון מעולה, עושים לדעתי את ההבדל הגדול.

משימה זוגית ?

  1. בתחילת הדרך הוצמד לי בן זוג שאותו לא הכרתי.לא הבנתי מה רוצים ממני? למה אני חייב אותו?  הרי מדובר באתגר אישי?
  2. השותף המשודך ניסה להסביר לי שכדאי לנו "לעבוד על הזוגיות" ואני סירבתי להבין מדוע איננו יכולים לרכב בנפרד, מתוך ידיעה שזמנו של האיטי מבינינו ייחשב לשנינו?
  3. לאט לאט, כשחלפו חודשי האימון, הבנתי...
  4. הבנתי שטובים השניים מן האחד, שלכל אחד יתרונות יחסיים ואפשר לנצל אותם, שיצאנו למשימה משותפת, שהתחילה בעשרות שעות אימון משותפות בארץ והמשיכה בעשרת הימים שבהם שהינו במשותף בחו"ל.
  5. חיינו את המרוץ 24 שעות ביממה. התכוננו נפשית ופיזית לפני כל יום, הפקנו לקחים, סייענו אחד לשני ברכיבה ומחוצה לה, עודדנו האחד את השני בשעות הקשות.
  6. מסתבר ששידכו לי שותף השונה ממני באופן קיצוני. אני לא סובל שעוקפים אותי, לא מסתדר עם שעונים ולא מודד דופק. כאמור, בן זוגי שונה ממני בתכלית. יציב, לא מעניינת אותו הסביבה, לא מתרגש כשעוקפים אותו ובלבד שהדופק נשמר וכו'. אם עוד לא היה ברור, הסתדרנו מצוין, אני חושב שמציאת שותף מתאים היא אחד המפתחות החשובים ביותר להצלחה בטור. יתכן שאם הייתי מוצא שותף כמותי היינו מסיימים בזמן קצר יותר, אלא שכלל לא בטוח שהינו מסיימים...

התמונה באדיבות דורון איתני

 

בריאים ושלמים?

  1. יום לפני תחילת התחרות התארגנו ליציאה לרכיבת חימום ו...ברחבת הכניסה למלון התהפך עבדכם הנאמן...סיפתח לא רע, שיתברר בהמשך, אולי, כנאחס המהווה דרכון כניסה וחסינות מפני פגיעה חמורה יותר.
  2. לבד מן הנפילה המיותרת יצאנו ללא פגע וזה אינו דבר של מה בכך.
  3. חבר משלחת אחד התהפך ביום האחרון ושבר צלעות, אחר פרק כתף בהתהפכות, שלושה/ארבעה נוספים נמרחו על הכביש ונפצעו פציעות "שטחיות" אבל בסה"כ היינו ברי מזל, שכן השמועה אומרת שרוכבת שראינו אותה מתפנית במסוק לאחר התרסקות, נפטרה מאוחר יותר.

האם אעשה זאת שוב?

  1. אני מאחל לעצמי להשתתף בעוד הרבה מאד מירוצים כאלה, אלא שחייה של רעייתי, מתקצרים עד למאוד באירועים האלה ולא הוגן להמשיך ולגרום לה דאגה רבה כל כך לשלומי
  2. אני מאמין שעוד לא אמרתי את המילה האחרונה, שהרי יש לי עוד מקום רב לשיפור התוצאות ורצוי להשתתף לפחות עוד פעם אחת...

האם יש לי תובנות נוספות וטיפים לחלק?

  1. בהחלט. אני עומד לרשות כל אחד ואחת כדי להעביר, באופן בלתי אמצעי, את רשמיי ולקחיי.

      סיכום ותודות

  1. כפי שאפשר היה להבין, אלמלא קיבלתי תמיכה חזקה ובלתי מסויגת מרעייתי ומשפחתי, לא מאמין שהייתי מחליט להשתתף ומסיים את הטור בהצלחה כה רבה, מבחינתי.
  2. הראל נחמני, מארגן המשלחת, השקיע מאמץ רב כדי לרצות כל אחד ואחד מהרוכבים. כמי שרכב בעצמו בפעם השלישית וחצה את קו הסיום עם שותפו, רונן שריזלי, בזמן הטוב ביותר מבין הישראלים שהשתתפו, הראל לא עזב את רחבת הסיום בטרם חצה חבר המשלחת האחרון את הקו, עודד, תמך ושיבח.
  3. תודה ענקית מגיעה למאמן ניר בדולח שהיה האיש שמאחורי הקלעים...תמך, ייעץ, עודד, הסביר וכו'. מכל אנשי המקצוע שפגשתי בדרך, האיש המקצועי, בעל הידע הרב ביותר, היה ניר. אלפי תודות על ההדרכה המקצועית, העצות הנבונות, הסבלנות והעידוד.
  4. הייתה חוויה מדהימה, נופים עוצרי נשימה, ירידות אינסופיות וכמובן, טיפוסים רבים, חלקם תלולים מאד.
  5. אלף ושלוש מאות רוכבים המזנקים יחד זו מסה שקשה לתאר את עצמתה, חגיגה גדולה. הרווחנו אתגר משותף, היכרות עם לא מעט רוכבים מכל העולם.
  6. למדתי להתמודד עם משימה זוגית המשלבת אתגר אישי קשה מאד, מבחינתי עם הסתגלות לזולת וניצול היתרון היחסי של טובים השניים על האחד.
  7. ברשימה שפרסמתי בקומונה של רוכבי אשכולות שאיתם אני מתאמן כבר 8 חודשים, השוויתי את הסיפור הזוגי שלנו לזה של דמבו הפיל המעופף וטימוטי העכבר. כתבתי שאיני יודע מי מבינינו היה דמבו ומי היה טימוטי,  אבל אני כן יודע שבשלב מסויים הנוצה עפה ולמדנו להאמין ביכולות של עצמנו.
  8. ממליץ בחום לכל מי שחושב על הסיפור אבל באותה נשימה, ממליץ להתכונן כראוי.

 דורון

 



 
חדשות באתר
הרשמה לעדכונים במייל
כתבות אחרונות
לכל הכתבות...
מופעל באמצעות מגוון אפקט Nitro - הבית של הספורטאים