הוספה למועדפים | יצירת קשר | דף שער
ניטרו הבית של הספורטאים
טיפים לקראת טריאתלון הנשים בהרצליה - חלק א'

מאת: ניר בדולח - מאמן טריאתלון, מוסמך במדעי הספורט

טריאתלון הנשים הינו אירוע נפלא אשר פותח צוהר לעולם הטריאתלון עבור נשים רבות שטרם התנסו בחוויית הטריאתלון. כאירוע ראשון בעולם הטריאתלון, תחרות זו מלווה לעיתים גם במתחים וחששות לקראת יום התחרות. על מנת להקל במעט על המתח וחוסר הוודאות ריכזנו עבור הנשים המתחרות (חדשות כוותיקות) מספר טיפים. בחלק זה של הכתבה נתרכז בטיפים לשטח ההחלפה ולשחייה. בחלק ב' של הכתבה נתרכז בטיפים לרכיבה ולריצה. שיהיה לכולן בהצלחה.

הכנות בבית ובשטח ההחלפה

מומלץ להגיע ולאסוף את שקית המשתתפת ביום שלפני התחרות, זה חוסך את הצורך לעמוד בתור בבוקר התחרות ומאפשר לכן להגיע מוכנות ישר לנקודת הכניסה לשטח ההחלפה.

הכינו את כול הציוד לתחרות עוד בערב התחרות. פרסו את כול הציוד על המיטה ועברו שלב-שלב בתחרות ובדקו שיש את הציוד המתאים (שטח החלפה, שחיה, רכיבה, ריצה וציוד לאחר התחרות).

רשמו את מספרי הברזל על הזרועות עוד בבית לפני היציאה לשטח התחרות. פעולה זו תאפשר כניסה קלה יותר לשטח ההחלפה לאחר בדיקת השופטים.

היו בשטח ההחלפה לפחות שעה לפני הזינוק, כך תוכלנה לארגן את הציוד בתחנת ההחלפה ברוגע, לבדוק כניסות ויציאות לשטח ההחלפה, ללכת להתפנות לפני הזינוק, לעשות חימום קל, ליהנות מאווירה וללכת לקו הזינוק בנחת.

לאחר שמיקמתן את האופניים בשטח ההחלפה, מצאו בשטח נקודות ציון לזיהוי מהיר של מיקום האופניים (כגון דגל, מכולה וכד'). כשיוצאים מהמים הדופק גבוה והריכוז אינו בשיאו ועלול להיווצר מצב בו לא מוצאים את תחנת ההחלפה ומבזבזים זמן יקר על חיפוש האופנים. לאחר מציאת נקודות הציון, גשו לנקודת הכניסה לשטח ההחלפה מהעלייה מהים ונסו לזהות את האופניים שלכן מנקודה זו. כמו כן, ניתן לתרגל הגעה לאופניים מנקודת הכניסה בריצה קלה כחלק מהחימום לתחרות.

  


שלב השחיה

השחיה הינה לרוב החלק הבעייתי ביותר עבור רוב הטריאתלטים ככלל וטריאתלטים חדשים בפרט. במידה ואינכן שחייניות טובות ואתן רוצות רק לעבור את קו הסיום בשלום, מומלץ לאפשר למשתתפות המהירות יותר לרוץ פנימה לים ורק לאחר מכן להיכנס בנחת למים.

מומלץ להלביש את משקפת השחיה מתחת לכובע השחיה. כך במידה והמשקפת תיפול לכן במהלך השחיה היא לא תשקע ותאבד.

בחוף התחרות יש קטע ארוך יחסית של מים רדודים ולכן יש צורך לעבור אותו לפני שניתן להתחיל לשחות. מומלץ לבצע התקדמות תוך כדי הרמת ברכים והעברת הרגלים דרך הצד ("ריצת שיכורים") עד אשר המים עוברים מעל לקו הברכיים, משם ניתן להמשיך ולהתקדם עם 2-3 "קפיצות דולפין".

במידה ואתן שוחות בסגנון חתירה, חשוב להרים את הראש קדימה לטובת ניווט. במידה ואתן מאבדות כיוון מומלץ לעבור למספר תנועות בסגנון החזה עד להתאפסות מחדש ורק אז לחזור לחתירה. אומנם ההתקדמות בסגנון החזה איטית יותר אך שווה להפסיד מספר שניות בהתקדמות מאשר לשחות לכיוון הלא נכון...

לפני הכניסה למים, כדאי לחפש על קו החוף עצמים בולטים אשר יעזרו לכן לשחות ישר אל נקודת היציאה מהמים. כאשר נמצאים בנקודת הסיבוב בעומק הים, לא תמיד ניתן לראות בבירור את קו החוף ולכן עצמים אלו יעזרו לכן בניווט נכון בחזרה. סוכת מציל, שובר הגלים או המבנה של קניון ארנה יכולים להיות נקודות טובות לניווט חזרה.

 

 

מכיוון שבדרך חזרה שוחים לכיוון מזרח ומול השמש, מומלץ להצטייד במשקפת שחיה כהה לטובת מניעת סינוור.

לשוחות החתירה, לקראת סוף קטע השחיה (כ-150-200 מ') בעטו קצת יותר עם הרגלים. פעולה זו תזרים יותר דם לפלג הגוף התחתון ותסייע לכן במעבר מהמצב האופקי בשחיה ומצב האנכי של העמידה. תרגלו מיומנות זו מספר פעמים באימונים לפני התחרות על מנת לשלוט במיומנות ביום התחרות.

כאשר אתן מתקרבות לחוף, המשיכו לשחות גם במים הרדודים עד אשר תגיעו לעומק גריפה (עומק בו היד הגורפת נוגעת בקרקעית בחלק העמוק ביותר של הגריפה). לאחר מכן דחפו את עצמכן בעזרת הקרקעית לקבלת התקדמות נוספת. זכרו ! שחיה במים מהירה מהליכה כאשר המים עמוקים.

ביציאתכן מהמים הרימו את המשקפת מעל העיניים ושימו אותה על הראש. כך תוכלו לראות טוב יותר את קטע הריצה לתחנת ההחלפה. הורידו את המשקפת וכובע הים מהראש רק כאשר אתן מגיעות לשטח ההחלפה שלכן. דעו, שבמידה והמשקפת או כובע השחיה נפלו לכן לפני ההגעה לשטח ההחלפה, אתן מחויבות ע"פ החוקה לחזור לאחור ולאסוף אותן.

בהצלחה לכול המשתתפות.

 



 
חדשות באתר
הרשמה לעדכונים במייל
כתבות אחרונות
לכל הכתבות...
מופעל באמצעות מגוון אפקט Nitro - הבית של הספורטאים